subota, 28. svibnja 2011.

SVETI SPAS JE IZA NAS

Ovogodišnji Sveti spas je iza nas (osim onih malo veselijih koji su još ostali kraj Cetine).
Ja sam na megdanu već bio oko 8 sati i ovi oblaci koje vidite na ovoj slici opasno su zaprijetili da već i prije početka svečanosti pokvare ugođaj kao i prošle godine, ali na svu sriću to se nije dogodilo.
Već oko 9 sati pristigao je i autobus iz Splita s pripadnicima zbora Gospe od Zdravlja
Teku završne pripreme za početak mise.
No jučerašnja moja bojazan i opaska da postavljeni oltar nije zaštićen od sunca se obistinila. Srećom da je na nebu bilo više oblaka nego vedrine pa toliko nije ni bilo vruće, no da je bila vedrina i vrućina kao što je bila jučer mogu samo zamisliti kako bi se gosti uzvanici osjećali na zvizdanu
A prije nego počne misa valja malo i prizalogajiti, da se može lakše popiti pivo, gemišt...
A neizostavni su bili i uštipci (moram priznati, a složit će se mnogi koji su ih probali da nisu bili naj, naj..)
A posli uštipaka isto dobro dođe pivo
E po završetku mise gužva oko Cetine bila je sve veća i veća
A među uzvanicima rado viđeno lice je i ex župnik fra Marko Duran od nedavno gvardijan Gospe od Zdravlja.
A ovo nam potvrđuje ono pravilo tko jednom dođe u Vrliku uvijek se rado vraća (koliko smo puta vidili doktora Sinišu po Vrlici od kad je otišao iz Vrličke ambulante)
A onda je počela i zakuska grah s kobasicom u režiji Vrličke HVIDRE (jednog pijata sam se i ja dočepao), pršut, sir, pečena janjetina, odojak (graha je ostalo i viška no pečeno je smazato u trenu) obilje piva, vina uz neizostavni gemišt (a piće ohlađeno u Cetini bolje se ohladi za 15-ak minuta nego u frižideru za cili dan)
A onda i balote bez kojih je ovakva svetkovina nezamisliva











Kliknite video
Da je zbilja bilo veselo kliknite na ovaj kratki video snimljen s mobitelom












Zaključak današnjeg dana bi bio taj da su Vrličani uvijek spremni pohoditi ovakve događaje, ali moram primjetiti da je svake godine posjet kolijevci Vrlike (Vrhrika) sve manji i manji. Ove sam godine primjetio da osim Vrličana malo je bilo onih koji su došli sa strane kao ranijih godina. Možda je tomu kumovalo što je zakazala logistika jer osim plakata po Vrlici i ovo nešto na internetu u mojoj režiji na ovom blogu, facebook stranici "Župa Vrlika Gospa Ružarica" praktički drugih obavjesti nije ni bilo. Ja sam jedan od onih koji obilazi po Dalmaciji vjerska i druga okupljanja, a većinu informacija di je kakav događaj prikupim u Slobodnoj Dalmaciji, jer sva mjesta ubace kakav maleni ili malo veći članak o događaju u njihovom mjestu, no o ovom događaju listajući Slobodnu Dalmaciju (a kupujem je skoro svaki dan) nisam pronašao ni slova, a posebno kad se zna da je ove godine zbog papinog posjeta proslava Svetog spasa tjedan ranije nego je trebala biti. A znam da ni svi Vrličani nisu znali da se održava danas.

A da bi se ovaj događaj digao na višu razinu možda bi se tribalo organizirati okupljanje folklornih društava iz drugih mjesta (s kakvim sam se susretao u Ogorju, Šestanovcu, Gradacu, Primorskom Docu....).


P.S. I ja se sam susrećem sa sve većim mogućnostima ovoga bloga, pa tako uvijek otkrivam nešto novo ovaj put uvodim i jednu novinu (za nju do sada nisam znao) a to je da klikom na ovu donju sliku ulazite u foto album -ovaj put je to ovaj događaj-, tako da ne moram svaki put u sam blog ubacivati npr za Uskršnje dane 40-ak slika, a osim toga kad otvorite foto-album ispod svake slike možete dodati komentar ili kliknuti na gumb sviđa mi se kao što bi kliknuli na fejsu. Ista stvar je i s videom kao što je ovaj gore iznad. Znači kad kliknete na video otvoriti će vam se mogućnost da ostavite komentar ili lajkanje istog videa kao na fejsu. Nadam se da ćete prihvatiti ove novine. U početku ću vas upućivati na to da kliknete, ali s vrimenom se nadam da ćete se i sami na to naviknuti. A DA BI KORISTILI OVE MOGUĆNOST TREBA VAM SAMO GOOGLE RAČUN AKO GA NEMATE KAD VAM SE OTVORI SLIKA KLIKNITE NA PRIJAVI SE I SVE OSTALO RADITE NA JEDNOSTAVAN NAČIN

Nema komentara:

Objavi komentar

DA BI POSTAVLJALI KOMENTARE TREBA VAM GOOGLE RAČUN (NPR. GMAIL)