srijeda, 2. studenoga 2011.

ŠETNJOM DO VRLIČKE GRADINE


Zadnji put na Vrličkoj gradini bio sam prije više od godinu dana i tad je ovo parkiralište kod gradine bilo u fazi gradnje.
Na slici desno vidi se kako je to izgledalo prije godinu dana dok su ovdje građevinski strojevi imali glavnu ulogu
Prva stvar koja upada u oči pri dolasku na gradinu je postavljena skela s vanjske strane, a onda kad uđete u zidine tvrđave "Prozor" vidite skelu i unutra. Razlog postavljanja skele je sanacije tvrđave da nebi došlo do urušavanja zidina.
No obilaskom tvrđave zabrinuo me je pogled na ovaj dio tvrđave. Kad malo bolje pogledate vide se pukotine u zidu i ako se brzo ne pristupi sanaciji u slučaju jačeg potresa ne smijem ni pomisliti što bi se moglo dogoditi.
Pogled na pećinu
Ova slika baca pogled na dio gradine gdje ljudska noga rijetko zalazi (ja osobno nisam nikad bio tu) i to je mjesto gdje su gavranovi gnijezde i obitavaju. A iznad pećine vijori se i Hrvatska trobojnica no za bolju sliku trebao bih i malo bolji fotić od ove moje nokie
A onda objektiv moje nokie pomaknut malo u desno otkriva pogled na najlipše selo na svitu a to je moje rodno selo "KOSORE"
No glavni razlog mog pohoda na tvrđavu nisu ni Kosore, ni skela, ni pećina, moj glavni dolazak je magla iznad Vrlike. Kad sam pošao dobar dio Vrličkog polja je bio prekriven maglom no dok sam došao do tvrđave većina magle se je razišla no ipak je ostalo dovoljno da se čovjek zamisli koja je lipota živjeti u oblacima.
Ali ta ljepota nije trajala dugo magla se je djelomice razišla a onda se je ukazala jedna druga lipota kombinacija magle koja napušta Vrliku i ljepota Vrlike koja ostaje nakon magle. Magla je ostala još jedino iznad Peručkog jezera (ili ono što je od jezera ostalo nakon sušnog razdoblja). A posebice mi se dojmilo na ovoj slici groblje iznad kojeg se magla nadvila kao u bajci.
A onda jedna fotka koju sam htjeo odmah izbrisati zbog sunčevog bljeska no kad sam je bolje pogledao to je ispala jedna prekrasna slika (bar je to moje mišljenje) koju sam jednostavno morao podjeliti s vama.
I za kraj napustiti gradinu a ne kliknuti fotku na još jednu ljepotu Vrličkog kraja a to je "Gaj za zaljubljene" i sportski kompleks "Česma.



I da napustim ovaj post s stihovima:


POGLEDAJ KAKVE SU TO SLIKE
PREDIO KOSORA I VRLIKE
PONAD VRLIKE GRADINA
ISPOD GRADINE LEDINA
A NA GRADINI OD KULE RUŠEVINA

TISUĆU ŠESTO I NEKE
DESILE SU SE NEVOLJE VELIKE
U NJOJ TURCI NAROD POROBLI
I MLADO I STARO NA MUKE STAVILI


I još jedna legenda iz povjest tvrđave PROZOR
Početkom, 15. stoljeća Hrvoje Vukšic Hrvatinić je nad vrličkim poljem podigao utvrđeni ljetnikovac. Već 1523. godine osvojenje od Turaka i ostao gotovo dvjesta godina. Od svih gospodara narodna predaja upamtila je krvavog Suli - ma Muli - Hodžića. Nasilni beg koristeći ˝pravo prve bračne noći" ugrabi sa svadbe nevjestu, posjedne na konja i odjaha u vrlički Grad. Zgaženi ponos mladoženja odlući oprati krvlju. Poput sjene priđe kuli i uz debele povijuše uzvere se do osvijetljena prozora. Opijen pohotom beg je vidio samo golo tijelo djevice. Mladoženja,skoči, izvuče nož i zari ga begu u prsi. Samrtni hropac Sulima, oproštajni poljubac mladoženje i skok s kule u bezdan. Svako proljeće okiti vrijeskom stijenu, na kojoj je izdahnuo mladoženja. 




Nema komentara:

Objavi komentar

DA BI POSTAVLJALI KOMENTARE TREBA VAM GOOGLE RAČUN (NPR. GMAIL)