utorak, 10. travnja 2012.

USKRS U VRLICI 2012 GODINE

Eto dragi moji Vrličani uskršnja događanja su iza nas. Oni koji su došli iz daljeg ti su već na putu prema svojim domovima, obiteljima... jer sutra je radni dan, počinju školske obveze. No kakve dojmove Vrličani (kao i njihovi prijatelji i gosti) mogu ponijeti iz Vrlike nakon još jednog Uskrsa?


Neznam što posebno da pišem, a da se ne ponavljam od prošle godine. No opet znajući da Vrličani koji nisu raznih razloga nisu mogli pohoditi svome zavičaju željno očekuju da napišem bar nešto, pa da krenemo redom

Veliki Četvrtak

Kao i svaki Veliki četvrtak tako i ovaj započeo je okupljanjem Vrličkih grobara kao i vjernika ispred crkve Vrličke crkve.

Kao što sam već izvijestio na fejsu ove godine je bio rekordan broj grobara (55) koji nastavljaju vrličku tradiciju. Arambaša mi je rekao da će mi kao i prošle godine naknadno dostaviti spisak grobara koji su obavljali časnu dužnost čuvanja Isusovog groba pa čim ga dobijem ja ću ga podijeliti ovdje s vama.

No prije okupljanja ipak je trebalo malo osvježiti suho grlo. Neki su grobari došli iz raznih destinacija neki i iz inozemstva da bi i oni bili dio povjesti, budućnosti i sadašnjosti a to je stati pored Isusovog groba, a onda su kafići idealna mjesta da se popriča što su radili i gdje su sve bili u proteklih godinu dana.
Dakle ove godine  smo izbrojali 55 grobara i koliko sam dobio informaciju (više ću vam reći nakon što dobijem spisak) ove godine ih je 7 ili 8 koji su prvi put pred ovim izazovom,  neki su ovaj put pauzirali jer financijski nisu mogli podnijeti taj teret, a neki su nakon što su pauzirali iz zdravstvenih razloga ponovno vratili tamo gdje mu je mjesto . Božo Jakelić (alias Božo Debeli)
I o tome sam pisao na fejsu.
Nakon okupljanja započela je misa nakon čega je uslijedila mala procesija oko crkve, a onda tradicionalno čitanje Plača.

Ostale fotke vezane za veliki četvrtak možete naći OVDJE


Veliki Petak
I Veliki petak započinje tradicionalnim okupljanjem ispred crkve i procesija koja je krenula u 19 sati uobičajenom rutom kroz Vrliku, stari put pored ex Dalmatinke, oko tzv Križa...
Oni stariji (ali i mlađi) umjesto odlaska u procesiju iskoristili su prigodu prazne crkve da zauzmu sjedeću mjesto u stolićima, ili pak na tavanu.
A zato vrijeme "dežurni grobari" su obavljali svoje dužnosti.
Kao i uvijek do sada tako i ovaj Veliki petak glazba u kafićima je utišana ili sasvim ugašena

FOTO galeriju od Vel. petka pogledati OVDJE

Velika subota

Velika subota takodjer tradicionalno zapučinje posvećivanjem Uskršnjeg doručka.

A neki će upamtiti da su još to jutro bili u kratkim rukavima (neka danas prošeta u njima)


Rijetkost je vidjeti muške kako odlaze na posvećivanje, ali ima i onih koji drugoga izbora nemaju

A na polnoćku Velike subote nisam išao zbog ružnog vrimena, pa tako nemam zabilježenih detalja o tome.
A ono malo fotki od Vel. subote možete pogledati OVDJE


USKRS
I tako slika po slika, riječ po riječ i stigosmo i do Uskrsa. Ni tu se nema što posebice dodavati što već nije viđeno ranijih godina osim što su se promjenila neka lica.

Tu je standardni dolazak grobara "postrojavanje" ispred crkve, vrlička pisma, pucanje iz kubura, odlazak na uskršnju misu...
...poslije mise sve što je u Vrlici seli se u crkveno dvorište gdje se nastavlja uskršnje slavlje, uz neizostavno Vrličko kolo, opet vrlička pisma, pucanje iz kubura....
...potom slijedi završno okupljanje svih grobara, svećenika i ostalih obučenih u Vrličku narodnu nošnju, a okupljaju se na uobičajenom mjestu stepeništu ispred glavnog ulaza u crkvu....
...da bi Vrličani, njihovi gosti pa i moja malenkost naoružani raznim fotoaparatima, mobitelima, kamerama zabilježili sve to za povjest do sljedećeg Uskrsa ili okupljanja....
Isto tako uobičajena je pojava da se tom prigodom i djeca oblače u Vrličku narodnu nošnju...
..koja su isto tako lijepa uspomena  za ovakvu prigodu.
Još djece Uskrsa pogledati OVDJE
Završne fotke prije razlaza....
I ubrzo nakon razlaza Vrličke ulice ostaju puste isto kao da ovdje još maloprije nije bilo krcato..

Ostale slike Uskršnjeg dana pogledati OVDJE

Uskršnji ponedjeljak (koji je kako sam već pisao osvanuo pod snijegom i burom) je rezerviran za odlazak Grobara u Vodice na tradicionalni festival žudija tj čuvara Isusovog groba. O tome neka pišu neki drugi.

Što je to što je obilježilo ovogodišnji Uskrs i po čemu ćemo ovaj Uskrs pamtiti:
Praktički u ovo par dana imali smo smjene meteoroloških uvjeta, pa smo tako Na Veliki Četvrtak imali proljeće, već u petak stigla je južina i kiša koja se je nastavila na Veliku subotu i sam Uskrs uz povremena sunčana razdoblja, da bi već sa Uskrsa na Usršnji ponedjeljak ponovno zaplovili u zimske uvjete sa snijegom i burom.
I ovogodišnjem Uskrsnom slavlju kumovala je recesija koja je mnoge Vrličane iz udaljenijih krajeva spriječila da dođu u najdraži kraj, a i oni koji su stigli nisu onakvi na kakve smo ih navikli gledati ranijih godina.
U sve dane Velikog tjedna pa tako i na sam uskrs Vrlika je bila pusta, a na Veliki četvrtak (kako sam i reko već na fejsu bilo je skoro više Grobara nego ljudi) sve do pola sata prije početka mise u crkvi, potom bi ogromna većina koji bi i pristigla uglavnom bi svi ulazili u crkvu (što je i red) samo manji broj bi se zadržavao po kafićima jer ipak ako ništa drugo crkva je i najjeftinija, ubaciš koju kunu lemozine (a ne moraš ni to) i nitko te za to vrijeme ne dira.

A oni koji nisu mogli doći nadam se da sam im donekle dočarao sva ova uskršnja događanja, da su putem mojih riječi, slika... bar u mislima i snovima bili u svom zavičaju. Neka mi oproste svi oni kojima je Vrlika u srcu ako sam imao nekih tiskarskih ili gramatički pogrešaka jer ipak ja nisam profesionalac u ovome ali sam se trudio da to napravim onako kako su mi to moje mogućnosti dozvoljavale.
Do sljedećeg uskrsa ili nekog drugog Vrličkog masovnijeg (možda sv. Jure, sv. Josip Radnik, sv. Spas...) okupljanja još jednom iskrene uskršnje čestitke od
VRLIKA ZA SVE ONE KOJIMA JE VRLIKA U SRCU

P.S. Sve fotografije do kojih dođete kad kliknete na vezu možete komentirati, lajkati kao da ste na fejsu ali za to morate imati bilo koji google račun koji ako nemate i ako želite možete napraviti  u trenu ovdje. I sve fotke koje skupe najviše lajkova bit će objavljene i na fejsu

Još imam s vama podijeliti video uratke a tu ću vjerojatno učiniti tijekom dana.






Nema komentara:

Objavi komentar

DA BI POSTAVLJALI KOMENTARE TREBA VAM GOOGLE RAČUN (NPR. GMAIL)