petak, 23. prosinca 2011.

KRIMINALCI ILI ....U PRAVOSLAVNOM GROBLJU U VRLICI

Čedo Babić pokazuje poklopac kovčega

Uz sjeveroistočni ogradni zid pravo­slavnoga groblja sv. Nikole u Vrlici pronađen je metalni mrtvački kovčeg u kojemu je bio dio po­smrtnih ostataka. Kovčeg je uočio Jozo Turudić, zaposlenik vrličkog komunalnog poduzeća “Usluga” u kojemu je zadužen za održavanje zelenih površina.
Na lice mjesta odmah je po­zvana policija. Posmrtni ostaci su zbrinuti, najvjerojatnije su upućeni na patologiju KBC- a “Split”, a policija radi na otkrivanju odgovora o čemu se zapravo radi.
Kada smo ih o tome upitali, iz splitske PU dobili smo odgovor da nam ne mogu dati još nikakvu informaciju jer se provode izvidi.
Odgovor smo pokušali sa­znati u samoj Vrlici, ali su svi s kojima smo pokušali razgovarati odbili bilo što reći. Od poznanika smo tek neslužbeno saznali da se barata s nekoliko pretpostavki.
Policajac zavirio
Po prvoj, najvjerojatnijoj, ne radi se o smišljenom oskvrnjenju nekoga groba ili nečijih posmrtnih ostataka. Prije će biti da je netko želio doći do grobnog mjesta, za čim na tom groblju vlada velika potražnja, te je kopao na neobilježenom dijelu.
Kada je pronašao kovčeg, jednostavno ga je iznio iz groblja i ostavio uz ograđeni zid. Ta­ko je izbacio jednog pokojnika, da bi u grob legao drugi mrtav čovjek.
Druga pretpostavka koja se spominje po Vrlici, ali za koju nema nikakvih dokaza, jest ka­ko je nepoznat netko s neke druge lokacije donio kovčeg i ostavio ga na tome mjestu.
Jozo Turudić o svom otkriću najprije je obavijestio Čedu Babića, predstavnika srpske nacionalne manjine u Vrlici. Babić je bio jedini Vrličanin koji je u ovom slučaju želio govoriti, pri čemu nije propustio naglasiti problem nedostatka grobnih mjesta. Evo Babićeve priče:
- Prošlog utorka do mene je došao Jozo Turudić da je prije dva dana, radeći na groblju, uočio da se ispod ogradnog zida našega groblja sv. Nikole nalazi metalni mrtvački kovčeg. Došao je, rekao mi je, najprije k meni znajući da sam ja izabrani predstavnik srpske nacionalne manjine u Vrlici.
Ja sam odmah mobitelom nazvao našeg policajca Ozrena Milkovića i kazao mu što mi je Jozo ispričao. Ubrzo smo se naš­li i zajedno otišli na lice mjesta.
Pronašli smo sanduk upravo na mjestu gdje gaje Jozo uočio. Sanduk je bio od lima, djelomično oštećenog poklopca. Policajac Milković odškrinuo je poklopac i pogledao u unutrašnjost sanduka. Ja ni­sam gledao. Rekao mije da se u sanduku nalaze posmrtni ostaci. Milković je odmah odatle na­zvao Policijsku postaju u Sinju. Za manje od sat vremena iz Sinja je stigao inspektor Zoran Jakelić. Ja sam mu sve ispričao. Poslije je stiglo vozilo kojim su kovčeg s posmrtnim ostacima nekud odvezli, ja ne znam gdje. Dio lima od kovčega, vjerovat­no poklopac, ostao je na istome mjestu. Babić nam je ispričao da je već devet godina predstavnik srpske nacionalne manjine u Vrlici. Poslije ovogodišnjih iz­bora teče mu treći mandat.
Babić ima 70 godina i posebno je, naglašava, osjetljiv na groblje jer ćemo, kaže, na kraju svi u groblju završiti.
- Od 2008. godine tražim od gradskih vlasti Vrlike da pro­širimo i uredimo groblje sv. Nikole u kojemu se pokapaju pravoslavci. U tome groblju nema mjesta ni za jedan novi grob, a kamoli za izgradnju grobnice.
Poznato mi je da velik broj ljudi koji su odselili s ovoga po­dručja ima posljednju želju po­kopati se upravo na ovome gro­blju! što se onda događa? Kada vide da na dijelu groblja posto­ji neobilježeni prostor, to onda procijene prilikom kako mogu doći do groba. I počnu kopati. Pritom redovito pronalaze po­smrtne ostatke. Do sada je bilo više takvih slučajeva koji su mi osobno poznati.
Ja ne tvrdim da je u utorak pronađeni kovčeg rezultat upravo takvog postupka, ali nije isključeno.


PONAVLJAM : Tekst citiran iz Slobodne Dalmacije od 23.12.2012






Nema komentara:

Objavi komentar

DA BI POSTAVLJALI KOMENTARE TREBA VAM GOOGLE RAČUN (NPR. GMAIL)